Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

218. výročí založení skláren Květná - výjimečná podívaná

Zatímco ostatní nyní prožívají spíše "plniny", někteří si mohou užívat své prázdniny. Pro dnešní den jsem vyrazil s přáteli na den otevřených dveří skláren. I přesto, že počasí nevyšlo, moje první návštěva sklárny se vydařila. Dnes bych rád popsal několik málo pocitů z dnešní návštěvy. 

Moravské sklárny KvětnáLukáš Kotlár

Bylo zajímavé, kolik lidí tenhle deštivý den přilákal k náštěvě sklárny Květná. Už od osmi hodin se začal areál plnit frontami lidí, kteří se zde nepřijeli podívat na unikátní výrobu skla, ale především si přijeli nakoupit sklo za doslova směšné ceny. Někteří si nakoupili takové množství, že ještě před stánkem s koláči, se chlubili, že novým sklem zaplnili svá auta. 

Osobně mě zaujala prohlídka, kde nám bylo možné nakouknout pracovníkům sklárny přímo pod ruce. Ze vzdálenosti několika desítek centimetrů se dalo pozorovat o jak pečlivou a náročnou práci jde. Já jsem si vyzkoušel jeden ze způsobů výroby skleněných předmětů a to foukání. Pomocí sklářské píšťali, která se musela neustále v rukou točit a ještě do ní foukat, jsem se vcítil do role skláře.

I přesto, že sklárny Květná za sebou nemají lehkou historii, jsem rád, že dodnes fungují a mohou začít oslavy 218. výročí založení. 

Až na to dusno, pach, horko a hluk to bylo moc fajn.  

 

Autor: Lukáš Kotlár | sobota 11.8.2012 13:57 | karma článku: 10,30 | přečteno: 855x
  • Další články autora
  • Počet článků 0
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 0x
Lukášovi je 22 let, studuje politologii a mezinárodní vztahy v Praze. Pracuje v PR agentuře jako PR Manažer. Věnuje se světu dětských domovů a integraci romské menšiny v Česku. Je držitelem zlatého ocenění vévody z Edinburghu. Také moderuje, cestuje a jeho motto zní: "Ten, kdo dokáže se své nevýhody udělat přednost, ten v životě vyhrál."

Seznam rubrik