Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D50a14v55i92d 36H25o82l20e58c 3879814603329

úspěšný róm je málo známý pojem.Však ti skutečně úspěšní by se nechali spočítat na prstech jedné ruky.Tak se nedivte.

+1/0
9.7.2013 15:33

I21r28e48n58a 62H27r18u73b46á 6219706457163

Pokud mi Romové budou dělat v noci bordel v baráku, na chodbě bude nachc. a nas, ukradené žárovky v domě (takto je to u tchyně na severu Čech), pak budu protestovat a proti vládě to nebude určitě.  K vašemu: "Ekonomický i společenský schod byl mezi bílými a Romy vždy. Každopádně nikdy nebyl tak obrovský, jak je tomu dnes." To si děláte srandu? Před 50 lety Romové kočovali a směli tábořit pouze za hranicemi města. Nikdo se s nima nepáral. Opravdu vám přijde, že je mezi nimi a bílými větší rozdíl než byl tehdy?

+4/0
9.7.2013 15:13

L67a54d60i95s48l59a69v 92M76i45k82a 1341859394904

Jasně, proticikánská demonstrace není proticikánská, mačeta je normální kapesní nožík a za všechno můžou oni.

+5/−2
9.7.2013 13:00

F16r46a49n85t55i57š65e83k 69S90m16u20t11n47ý 4147913847570

http://frantiseksmutny.blog.idnes.cz/c/350201/Sidliste-Maj-Ceske-Budejovice.html

http://frantiseksmutny.blog.idnes.cz/c/350922/Moji-psi-jsou-rasisti.html

Taky proto, milý autore. :-)

+2/0
9.7.2013 12:55

M29i56c38h58a61l 48M32e89r39h43a81u64t 9339751862272

I kdyby jste měl pravdu, že se demonstrace v Budějovicích a jidne dají chápat jako svého druhu "proti-systémové", v momentě, kdy se z řad demonstrujících ozývají hesla typu: "Cikáni do plynu" nabývají protiromského obsahu.. Souhlasím s vámi, že by vláda měla podporovat zapojení Romů do pracovního procesu, ale jak by to měla udělat? Určitě ne formou pozitivní disriminace. Nejen že by to nebylo spravedlivé vůči majoritě, ale konflikt by to jen více prohloubilo. Již dnes velká část společnosti věří fámám např. o tom, že jedno z kritérií nároku na sociální dávky je romský původ žadatele.

+1/−1
9.7.2013 12:53

O67n98d70ř84e89j 58F11i69l89i15p41c48z67y54k 8714533978751

Správné postřehy, karma R^

+1/−1
9.7.2013 12:43

S66l81a61v56o84m11í62r 64B28e32n11e14š 6662407320834

A ve které zemi, kde je Romů tolik, že je to už statisticky vypovídající, je toto etnikum většinovou populací vnímáno zcela neutrálně, tedy v podstatě bezproblémově? Mezi Čechy a Poláky na severní Moravě a ve Slezsku nejsou žádné civilizační problémy (nějaké nacionalistické kecy z jedné nebo druhé strany jsou opravdu nacionalistické, ale nikoli civilizační problém). Civilizační problémy nepřináší soužití Slováků a Maďarů poblíž společných hranic, Němců a posledních zbytku lužickosrbského obyvatelstva Německa, Italů a německy hovořících Tyroláků v severní Itálii, Angličanů a Skotů. A proč Romové mají tyto problémy všude? Kdyby jenom u nás, tak by se dalo říci, že jsme nesnášenliví, ale proč ty problémy mají Romové i na Slovensku, v Maďarsku, RUmunsku, Bulharsku, Srbsku, Itálii a dalších zemích?

+9/0
9.7.2013 12:53

O79n15d30ř98e67j 70F55i67l68i55p17c82z32y83k 8704383668571

Romové se nikdy neusadili, kočovali. Vždy žili na okraji společnosti.

Tam kde není xenofobie, tak se jejich integrace daří. Chce to čas a bohatou a tolerantní společnost. Nejsme ani jedno, ani druhé. Co jsme vypudili Němce a

přišli o židy jsme poněkud xenofobní a nacionalističtí. Z Evropy jsem se přesunuli na Balkán. / Polsko také/. Srdečně zdravím.;-D;-D;-D

+1/−3
9.7.2013 13:03

J19i14ř64í 20M23r69k31v34i39č78k68a 8842486110251

A můžete poněkud konkretizovat, kde leží ta bájná zem, prosta xenofobie, kde se daří integrovat Cikány do společnosti?

+4/0
9.7.2013 13:05

O82n74d66ř33e97j 17F94i36l93i87p38c93z78y42k 8434603728471

Francie, Německo,Portugalsko, trochu i Španělsko...určitě to půjde v UK i Kanadě :-P

0/−4
9.7.2013 13:11

J18i31ř28í 29M68r90k59v77i42č41k75a 8972826170151

http://zpravy.rozhlas.cz/radiozurnal/zzz/_zprava/francouzske-mestecko-se-vzpamatovava-z-romskych-nepokoju--769179

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/15100-v-italii-se-mnozi-nasilne-akce-proti-romum/

Víte, už jsem to několikrát psal, lhát v době internetu je ošidná věc. Mimochodem, dál už jsem nehledal;-D

+5/0
9.7.2013 13:26

O67n48d19ř14e15j 67F49i24l76i70p32c83z75y52k 8914953278951

Četl jsem to. Ve Francii a Itálii se jedná a rumunské Romy.

0/−1
9.7.2013 14:12

I47r39e79n96a 63H16r74u72b30á 6739636607943

Jaký je rozdíl mezi rumunským a francouzským Romem? Já myslela že Rom je Rom a když integrace funguje tak je přece naprosto jedno, zda je Rom rumunský, italský nebo francouzský? Tak ta společnost asi zase tak tolerantní a bohatá nebude? A Italové? Větší nacionalisty v Evropě nenajdete.

+2/0
9.7.2013 15:16

M15i31c87h21a92l 33M56e66r78h68a16u50t 9589451172832

Pan Filipczyk v předchozím komentáři měl zřejmě na mysli trvale usazené romské komunity, které žijí v dané zemi již nějakou tu generaci. V tom s ním (s výhradami) souhlasím.. Situce místních Romů ve Francii, Španělsku nebo v Británii je skutečně nesrovnatelná (ačkoliv není zcela bez problémová) se situací Romů u nás nebo např. na východním Slovensku, v Rumunsku. To, o čem píšete vy, se týká novodobé imigrace Romů, která je otázkou několika málo let a je velkým problémem.

0/0
9.7.2013 15:30

S35l50a44v57o12m44í76r 35B69e84n13e38š 6422477740594

Vláda prý nedostatečně podporuje začleňování Romů do společnosti.

Bože můj, a jak dlouho si ještě chtějí hledat tu cestu k začlenění? Jsou tady už od dob vlády Václava IV., tedy nějakých šest set let.

+6/0
9.7.2013 12:28

M26i75c27h62a87l 40M97e71r70h38a67u70t 9729551152692

Jaké východisko ze situace navrhujete?.. Snad ne Okamurův žvást o vybodování romského Izraele..

0/0
9.7.2013 12:34

S67l88a94v33o28m12í91r 69B53e62n50e18š 6302277340404

Domnívám se, že jediné východisko by bylo takové, které současné zákony prostě neumožňují a za které by mi redakce strhla sto bodů, že takový návrh nepatří do slušné a kultivované diskuse.

Tím neříkám, že by mi takové řešení dělalo radost. Ale jiné prostě nevidím.

0/0
9.7.2013 12:41

M92i56c33h81a28l 53M95e93r51h72a86u72t 9769161612232

To co naznačujete není řešení ale zločin, který není ničím ospravedlnitelný.

0/−1
9.7.2013 12:57

J79i42ř70í 52M52r50k41v23i82č57k19a 8342886890501

Zajímavé je, že vůbec netušíte, jaké řešení má pán na mysli, ale už víte, že se jedná o zločin;-D

+3/0
9.7.2013 13:31

M53i14c36h77a26l 31M32e51r24h91a10u81t 9549251282912

Zajímavé je, že neznáte mě a nejspíš ani pana Beneše, a přitom víte, co já tuším a co má pan Beneš na mysli.. Pane Jiří, diskuse na této úrovni nemá smysl..;-)

0/0
9.7.2013 13:35

J47i10ř36í 37M86r55k80v87i51č24k20a 8982706430701

Tak Vás opravdu neznám, ale výrok - To co naznačujete není řešení ale zločin, který není ničím ospravedlnitelný, snad dokáži rozšifrovat. A pana Beneše sice neznám osobně, ale na iDNESU se už nějaký pátek potkáváme a vzhledem ke skutečnosti, že se jedná o člověka s konzistentním názorem, troufnu si odhadnout, že vím, co chtěl říci;-D

+2/0
9.7.2013 13:39

M14i60c31h43a68l 49M38e45r90h56a90u56t 9599511682852

Dobrá tedy, tak nám to vysvětlete, abychom jen prázdně nežvaněli..

0/0
9.7.2013 13:43

J97i63ř64í 71M34r62k61v63i96č32k48a 8352116210321

Kdepak;-D, jsem Husákovo dítě a jestli něco umím, tak je to číst mezi řádky a dávat si bacha na to, co veřejně říkám. Děsivé na tom je, že tuto " schopnost " jsem nucen vytáhnout 23 let po revoluci. Učte se to také, budete to potřebovat. A ještě něco Vám řeknu. Kdyby mi někdo v roce 90 - 95 řekl, že tohle za pár let napíši, tak mu řeknu, že se zbláznil. No a vidíte, už tu pár lidí sedělo za nějaké hloupé samolepky. Co by se asi stalo pro pár slov;-D Zvláštní je fakt, že tehdy to šlo. Člověk mohl mluvit co chtěl, mohl pořádat koncert, či jakoukoliv jinou akci, kterou chtěl, mohl  psát a číst, co chtěl a každému to bylo jedno. Nějak jsme si tehdy nevšiml, že by se konaly nějaké rasové bouře a že by lidé citili sklony k radikálním řešením.

+2/0
9.7.2013 13:54

M80i79c31h95a30l 33M81e59r52h19a64u44t 9809941982302

Buď jste si nevšiml, nebo si už nevzpomínáte.. Každopádně tím, co jste napsal, jen potvrzujete můj předpoklad o povaze onoho řešení pana Beneše. Schovávat se za podobnou chytristiku je asi syndrom husákových dětí. Naštěstí mě ta doba jenom lízla.. Na shledanou v jiné (zajisté velmi plodné) diskusi..

0/−1
9.7.2013 14:07

J46i81ř38í 21M44r15k71v46i51č98k67a 8452466110121

Vykládáte něco o nějaké chytristice, ale sám nejste schopen uvést jediný příklad rasové bouře odehrávající se v době o které jsem mluvil. A ty husákovi děti Vám umožnili vyjadřovat se svobodně o čem chcete. To Vaše generace se snaží co jí síly stačí o návrat k jediné pravdě a názoru, o kterém se nepochybuje. Přeji pěkný den.

+3/0
9.7.2013 14:21

J43i79ř34í 20M76r38k54v48i62č26k14a 8212626690271

Pod okny mi bylo postaveno dětské hřiště, na které chodí tlupy bílých i cikánských dětí. V obou případech je slyšet řev. Je to normální, děti jsou hlučné. Nicméně, všiml jsem si jednoho zajímavého fenoménu. Zatímco u bílých dětí se jedná o křik s minimem nadávek, u cikánských je slyšet nepřetržitý proud vulgarit, že by se i ožralej námořník červenal. Děsivé na tom je, s jakou lehkostí jsou schopny pokřikovat až neuvěřitelné obscénosti. Příčina je jasná, slyší to doma. Východisko proto není žádné. Ať uděláte cokoliv, a že musíte začít u dětí, o tom se snad nebudeme přít, výsledek bude vždy nula, protože se vrátí do prostředí, které by zkazilo i Ježíše Krista. Snad jediné, co může stát udělat, je přestat vyplácet rodičovský příspěvek / potažmo další dávky / na počet dětí, protože jejich natalita přestane být tak vysoká.

+10/0
9.7.2013 12:49

M80i67c97h11a11l 53M72e10r87h74a17u84t 9549311642452

Nepřijde mi fér, házet tíhu řešení romské otázky na bedra slušných vícedětných rodin, které už tak dřou bídu s nouzí a které vychovávají budoucí plátce daní, z nichž budou financováni naše starobní důchody. Ale máte pravdu v tom, že by systém sociálních dávek měl být nastaven efektivněji v tom smyslu, aby byl více motivační a nevedl k závislosti.

0/0
9.7.2013 13:06

J22i51ř16í 30M64r55k84v31i91č90k43a 8742946400931

My asi mluvíme každý o někom jiném, protože slušná, vícedětná rodina, která vychovává budoucí plátce daní, nepřipustí, aby jejich dítě mluvilo, ne, jako, ale hůř, než poslední dlaždič. A o můj starobní důchod, ať se nikdo nestará, o ten se starám již od roku 1992, formou připojištění, to jen, ať zbytečně netápete.

+2/0
9.7.2013 13:16

M19i75c33h27a10l 47M44e98r58h69a78u46t 9459681522102

Ovšem navrhujete řešení, které se dotkne všech vícečetných rodin, vč. těch tzv. slušných. Nebo si myslíte, že více dětí mají jen asociální romské rodiny?.. Je záslušné, že jste se na stáří připojistil, každopádně i tak váš důchod bude z velké části hrazen ze státního rozpočtu (pokud se samozřejmě do té doby nezmění celý systém..).

0/0
9.7.2013 13:25

J27i96ř79í 90M69r55k48v61i34č81k75a 8182196190961

To je problém vícečetných rodin. Normální člověk svůj život plánuje. Nemám 50 psů, protože uživím jednoho. Nemám 10 dětí, protože kvalitní výchovu mohu poskytnout jen omezenému počtu. A k tomu důchodu. Pokud si myslíte, že za 25 let nějaký státní důchod dostanete, tak jste optimista, kterému závidím radost ze života;-D

+1/0
9.7.2013 13:30

M15i56c80h97a18l 30M13e64r97h76a51u57t 9599851192492

Jsem optimista a mám radost ze života.. ale vy musíte být také docela důvěřivý člověk, když věříte, že za 25 let z připojištění uvidíte nějaké peníze. Život ve společnosti je vždy o důvěře, a také, na to nezapomínejte, o vzájemné solidaritě..

0/0
9.7.2013 13:41

J62i48ř90í 25M77r24k48v33i62č37k71a 8912276700361

Platím měsíčně, včetně sociálního a zdravotního, cca 12 - 13 000 na daních / jen já, svého zaměstnavatele nepočítám /. Máte pocit, že jsem nesolidární? V dobách temného středověku město Louny uložilo poddanským vesnicím robotní povinnost v délce 30 dní + haléř sv. Petra v hodnotě 10 dní. Dnes platíte 180 dní a ještě, jak říkáte, není jistota, že své peníze nedostanu. Tak kde je chyba? Co třeba v nedůsledném naplňovaní hesla - Kdo nepracuje, ať nejí?

+2/0
9.7.2013 14:00

Z88d48e71n73ě88k 63D69a44v79i23d 6410817231289

stačilo by pane Merhaut...aby zákony platily stejně pro každého...aby kvůli diskriminaci nebyl nikdo a v ničem zvýhodňován jen díky barvy pleti...státní příslušnosti...rasy a etniku...aby lidi věděli...že se mohou spolehnout na policii a orgány v trestném řízení...kde bude měřeno stejným metrem...atd...a to nemluvím o sociální spravedlnosti...bylo by toho mnoho...ale to Vy přece víte ...pane Merhaut,,,Vy jste šibal...Vy nás tady zkoušíte...že ???...hezký den ZD

0/0
9.7.2013 14:32

M96i88c75h24a42l 23M69e28r93h29a90u17t 9569441802572

Vím to a souhlasím. Z ničeho vás ale nezkouším.. Protože si ovšem troufám o sobě tvrdit, že mám o systému sociálního zabezpečení poměrně slušný přehled, a jsem poměrně dobře seznámen i s podmínkami života v tzv. "sociálně vyloučených lokalitách", zásadně odmítám, že by se při přidělování sociálních dávek Romům uplatňoval princip pozitivní diskriminace. Považuji to za mýtus, který zbytečně ztrpčuje soužití majority s romskou menšinou. Na sociálních úřadech pracují lidé se stejnými názory a postoji k romskému etniku jaké sdílí většinová společnost. Atmosféra vstřícnosti vůči romským žadatelům o dávky tam rozhodně, a to mi věřte, nepanuje a zákony (systém) jsou sami o sobě rasově neutrální.

0/0
9.7.2013 15:08

J20i47ř36í 50M61r19k86v21i30č84k91a 8142206110461

Princip pozitivní diskriminace pochopitelně uplatňován není. Jedná se o prostý strach. Já jednou podobnému jednání byl přítomen. Ne v jedné kanceláři, ale ve vedlejší. Dělal jsem tam něco na PC. Tolik nadávek a výhružek jsem nikdy neslyšel. Když jsem se zeptal té uřednice, proč si to nechá líbit. Řekla mi, že nemůže nic jiného dělat, že na sociálce sice bude stát policajt, ale cestu domů už musí absolvovat sama. Proto raději vyjde vstříc, než riskovat zdraví a nervy. Tímto příspěvkem jste prokázal, že o problematice nevíte vůbec nic. Jste jen xyz, který se zdá být úžitečným / abych správně citoval Hermanna Castra /. Vy a Vám podobní tento problém vyvoláváte. Dílem z idealismu, dílem z hlouposti a dílem z potřeby se vydělit.

+2/0
9.7.2013 15:46

M41i35c15h64a48l 94M77e83r57h65a70u53t 9529821802162

Děkuji vám za pozoruhodnou reakci na moje komentáře. Budu o ní přemýšlet. Přemýšlejte i vy o tom, co píšu já. Děkuji.

0/0
9.7.2013 16:07

T34o63m31á13š 93Š55k71v65r87n11a 3638936570304

Typický zamindrákovaný blaf typu "Nikdo nás nemá ráááád! Nikdo si s námi nechce hrááát!" a svádění viny na někoho jiného...

+8/−2
9.7.2013 12:14

J64i18ř91í 82M58r81k51v78i42č62k42a 8622776840901

Co si o tom myslím? Inu, klasické cikánské chucpe. Něco podobného, jako když vrah, který zabil vlastní rodiče, žádá soud o shovívavost, protože je vlastně sirotek. Ale na Romea.cz s tím budete mít úspěch, o tom žádná.

+11/−2
9.7.2013 12:09



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.